A

Liselle Moncherie



Wednesday, June 15, 2011 @ 2:03 PM  |  3 Comment(s)


My blog in Bm?Nuuu this is only the synopsis of the novel,Alia!!!"Bace lar Firzanah,ak da bace thun lpas..Best!" ermm to tell you the truth if I read this novel,it would be my first malay novel...heeee~But No,I will not buy the novel..or read it.Synopsis ada..cukup la tue



Jaja & Din mengisahkan tentang Jaja seorang anak doktor dan juga seorang media planner jatuh cinta pada ‘dia’ yang hanya dikenali melalui sekeping gambar. Hanya disebabkan sekeping gambar yang bisu itu, Jaja mengenepikan segala peraturan hati yang dia cipta dan pegang selama ini.


Jaja yang boleh dikelaskan sebagai perempuan moden jatuh cinta pada ‘dia’ yang berkopiah putih yang pastinya agak Islamik dan tidak semoden Jaja. Din…hanya itu yang Jaja tahu tentang ‘dia’. Selainnya Jaja tidak tahu tapi Jaja tahu dan yakin yang dia telah jatuh cinta pandang pertama (bukan bertatapan tapi pada gambar aje) pada Din.


Din, seorang guru sastera Bahasa Arab tidak pernah tahu bahawa Jaja yang moden itu jatuh cinta padanya kerana Jaja tidak ada ciri-ciri wanita impiannya. Din mahukan seorang wanita yang mulia, yang cekal, yang reda, yang tahu makna zuhud dan yang tidak akan mengalirkan air mata tatkala menghantar dia berjuang fi sabillillah. Sememangnya Jaja tak ada semua itu.




Demi cinta, Jaja sanggup berbuat apa saja untuk memastikan Din menjadi miliknya lalu Jaja dengan berani meminang Din untuk dirinya. Din macam mana?????


Danish Said to his sister:Ahahaha jadi JaDin <-----cam sardin dush,suey mung brani mung kata kakak mung,DUSH!




Labels: , , , , , , ,




Blogger Lily SAID ON June 17, 2011 at 2:23 PM  

Din islamik! x3
Apa ni? Perempuan pinang lelaki! xD


Blogger Liselle MonCherie SAID ON June 19, 2011 at 11:03 AM  

Dunia suda terbalik! XD.....anak murid mama un da baca
kak fadhillah: best giler jaja!
heh topik hangat semasa...


Blogger Lily SAID ON June 23, 2011 at 6:43 PM  

Nanti mama Jaja pulak baca :b

Post a Comment